Posts

Showing posts from August 14, 2010

Puasa + Terawih = Ramadhan

Image
Sebelum terlupa...Selamat menyambut Ramadhan Al-mubbarak kepada semua yang kat luar sana. Mudah-mudahan puasa kita tahun ini lebih baik daripada puasa yang sebelum ni..(ayat biase setiap kali bulan puasa).
Hari ini dah hari ke-4 kita berpuasa dan terawih yng ke-5.Pergi terawih tak semua nie?? kalau pergi bagus lah dan yang tak pergi2 lagi tu.. Kalau boleh luangkan lah sedikit masa untuk pergi solat terawih lagipun setahun sekali aje so memang sangat  rugi kalau tak pergi. Ye la kita tahu apa yang akan jadi kat kita lepas nie, takut2 kita tidak ada kesempatan lagi untuk berjumpa dengan ramadhan tahun depan.Jadi gunakanlah kesempatan umur yang telah Allah kurniakan pada kita dengan sebaik yang boleh. Orait!
Jadi, hari ini aku nak kongsi dengan semua orang tentang fadhilat solat terwih. Rasanyer semua dah tahu pun tapi tak pe sharing kan caring jadi tak salah pun kan (^_^)V

FADHILAT TARAWIH


1. Kelebihan Solat Tarawih Malam Pertama 
Diampuni dosa orang-orang yang beriman sebagaimana keadaanny…