Posts

Showing posts from September 16, 2010

sekeping hati halus

Image
credit to Mr Google

Hari ni tengah selak2 surat khabar terbaca lah satu artikel ni...

tajuk artikel itu Konflik warga emas...lebih kurang macam itu lah tajuknya...

tajuk agak menarik..sangat kena dengan situasi aku....jadi aku pun baca tapi 
tak berapa nak baca sebab aku tak suka baca bahan bacaan yang tak berwarna...sakit mata...

aku setuju sangat dengan artikel tu...

kita oarang muda atau bergelar anak ni memang susah nak selami hati warga emas..

kadang2 apa yang mereka nak sampaikan tu kita tak berapa nak faham..

tue yang sampai merajuk2...

hati orang tua ni memang sangat halus...cepat sangat tersentuh...
kadang2 pening gak...tapi itu semua lumrah...

manusia itu sendiri ada kitaran hidup tersendiri.....ada peringkat demi peringkat...

dari kecil.. naik ke peringkat remaja kemudian ke alam  dewasa  terus ke dunia tua atau warga emas....

tapi bila sampai satu peringkat bila kita dah jadi tua nanti secara tak langsung perangai kita semua berubah...

lebih kebudak2kan..berjiwa sensitif...