Posts

Showing posts from September 22, 2010

sketsa kehidupan ( i )

Image
lokasi: Ruang tamu.....
(bace berita metro on9 : kisah budak hilang ...lari ikut boyfrend atau bahasa saintifiknyer pakwe)

aku~aish budak-budak sekarang...nak kena sekeh nie......
         (sambil geleng2 kepala)...berani betol....
        sian mak bapak diorang

sahabat seangkatan 1~ kenapa2...

sesi soal siasat bermula....bla...bla...bla......dan bla......

sahabat seangkatan 2~ woooo....itulah jadinyer kalau sifat malu dah tak ada...
                                       tak kesian kat mak bapak....main redah aje....
                                       (sigh!)...tak pikir baik buruk...
(mode: serius)

aku ~  dah la lari pergi jumpa pakwe....balik rumah sengih2 macam kerang busuk ...
            muka tak bersalah  langsung....

(mode: serius katak) ...

aku~ lepas tue mengaku yang diorang dah terlanjur......eeeee...
         aku backhand sekali baru tau...dah la mak
         menangis2 risau kan diorang...
        diorang boleh pulak buat benda tak senonoh macam tue....
  (nauzubillah...min…

Hitam putih kehidupan

Image
Dalam hidup ini tak semuanya indah...
Kadang-kadang kita gembira...
Kadang-kadang ada terselit duka..
Tapi itu semua lumrah hidup..
Mungkin juga itu satu titik permulaan...
Permulaan untuk menjadi lebih matang...
Walaupun ianya pahit untuk ditelan..
Tapi manisnya tetap akan ada...

sabar kunci kehidupan...