ada apa dengan cinta??

hari nie.... hari yg sangat membosankan coz dah x tau nak wat pe....rutin harian macam biasa bgn pagi on pc then on9...tue jela yg aku wat spnjg 2 weeks nie...dua tmpt je yang aku selalu jengok...blog novel ngan g jengok blog2 orang....nak di jadikan citer jengok punyer jengok..terjumpa la satu blog nie...isi blog tue bnyak berkisah perihal cinta teruna dan dara....kisah die n die punyer bf/gf in simple word la kn...ak pun bace la post2 hamba Allah tue..n aku terkejut dow coz die tue terlalu agong2kn cinta antara manusia yang memang xde kemane pun...semua orang tau cinta hakiki ialah cinta kepada Allah s.w.t....so kenapa still nak agong2kn cinta teruna dara...kenap mesti nak down sebabkn putus cinta...kenapa mesti nak stress pikir pasal cinta...lepas tue kantoi study...kantoi exam...punah harapan mak bapak ...dari jauh datang hantar ank sambung study kat universiti dengan harapan yang menggunung.... tapi bile dah masuk uni dah pandai bercinta2 pulak...tengok orang lain ada couple awak pun nak..last2 study tah kemane...n hari tue de la terdengar tazkirah bimbingan remaja dalam ikim fm...n topic hari tue pasal cinta remaja...lebih kurang pasal cinta kampus la... memang dah jadi trend kot cinta kampus nie kan..pergi la mane2 uni pun..nak de couple coz tgk member de couple...nak de couple konon nyer senang nak study...tapi study berdua2an study nyer ckit bersembg je lebih...( maybe xsemua org ...pe yg ak tulis nie just yg ak nampk)..memang la niat study tue baik tp cara tue salah...(niat tak menghalalkn cara)...aku bukan anti cinta...tapi anti couple...cinta memang lumrah yang Allah dah bagi kat kita...so buat pe nak anti2 ngan cinta..kite kena mencari cinta...iaitu cinta pada Allah...cinta hakiki....so hopefully aku dapat cinta tue...dan moga jika aku jatuh cinta, cinta itu xkan lebih dari cinta aku padaNya...

" cinta Allah  cinta yang tidak luntur dan abadi, cinta selainnya cinta yang luntur dan berakhir"


~off~

Comments

Popular posts from this blog

Cemburu dalam islam

Trip santai Berembun & Telapak Buruk (Part 2)

Saya suka awak dan awak suka saya tapi....