Angan-angan Mat Jenin New Version??

just a dream by deinha1974_deviantART

Siapa tak pernah berangan??  angkat tangan cepat!!....aish tipu kan, tak kan lah tak pernah berangan walau sekali pun aku sure mesti semua orang pernah berangan. Sebenarnya, bagi aku  tak salah pun kalau nak berangan. Setuju tak???Aku pun kuat berangan jugak nie, yang berangan satu hal  ,berangan  yang pelik2 pulak tu..aish tue la aku...So buat apa nak malu, teruskan aje mood berangan anda, bukan kena bayar pun free aje. Kenapa???..takut orang dok gelak dan depa akan cakap " eh hang nie macam Mat Jenin la, suka dok berangan''. ada aku kisah ke??...aku yang berangan diorang pulak dok kalut kan..Tapi agak2 lah kalau kot iapun dok minat kat Mat Jenin janganlah jadi klon dia pulak cukup satu aje ok!!! dan kisah tue hanya jenaka  zaman dolu2 yang ada moral story disebaliknya. Kenapa bukan Mat Jenin?? sebabnya Mat Jenin tu suka berangan kosong = angan-angan yang sekadar angan2 aje tanpa ada usaha untuk jadikan angan2 dia tue jadi realiti. Tak kan aku dengan korang nak jadi macam tu pulak. so kalau kita nak berangan sekalipun biarlah cerdik sikit. macam formula kat bawah nie. abrulah orang tak samakan kita dengan Mat Jenin.

ANGAN-ANGAN+ USAHA=REALITI

 tak mustahil satu hari nanti angan-angan luar biasa kita yang dulu orang dok gelak akan jadi realiti pulak. hah time tue baru ternganga orang tu tengok kat kita. tapi itupun kalau kena cara nyer. so teruskan berangan ye, sebab nie bukan sebarang berangan ini berangan yang berhemah!




(^_^)V P.E.A.C.E



Comments

Popular posts from this blog

Cemburu dalam islam

Trip santai Berembun & Telapak Buruk (Part 2)

Saya suka awak dan awak suka saya tapi....