Ramblekosong: Just a 10cent from me!

Pagi-pagi macam biasa la, gigih bersiap-siap (gigih la sangt)nak ke office walaupun perasaan malas tu lagi tinggi. Tapi nak buat macam mana kerja tetap kena pergi lagipun kerja tu kan satu ibadah :-) kan dapat pahala tapi make sure niat tu kena betul (peringatan untuk diri yg selalu mengeluh :-( ).Tengok senang-senang je Allah nak bagi pahala, kita yang tak tahu nak grab apportunity :-). So dalam tengah tunggu my dad datang (hari nie ayah aku hantar pergi kerja...punya la malas nak naik lrt)mata nie ternampak la ada seorang budak yang aku rasa umur dia dalam belasan tahun tengah lepak-lepak dekat taman. Memang la biasa budak-budak lepak kat taman tapi yg luar biasanya duduk lepak je tak apa tapi apa kes pulak dok berasap-asap. Rupa-rupanya kat tangan tue dah terselit sebatang rokok. Aik punya la selamba badak dia dok merokok kat situ...tak takut terkantoi ke? Yang pelik celah mana pulak budak bawah umur macam boleh dapat beli rokok? Musykil2..lagi Satu je yang ada kat kepala nie..kemungkinan parents dia dah tau dan budak tue mesti jenis tak makan saman....ye la kalau tak takkan beraninyer budak tue merokok tengah-tengah alam macam tu. Budak-budak sekarang semakin berani bukan macam dulu-dulu. Kalau budak dulu-dulu baya macam tue...mana berani merokok tengah alam macam tue...kena curi2 merokok kalau tak mau kena rembat dengan getah paip... Tapi sekarang dah jauh beza..sama ada parents yang terlalu open minded atau budak-budak sekarang yang dah tak makan saman. Itu baru cerita budak yang merokok belum lagi masuk bab perempuan yang merokok. Kalau lelaki yang merokok pun dah naik meluat apatah lagi perempuan. To be honest memang tak berkenan langsung. Sangat la tak sesuai. Biar la orang nak cakap aku nie close minded ke apa but sorry to say aku tak boleh terima!.ok mungkin aku tak show yang aku tak suka..ye la muka tak beriak tapi dalam hati....faham2 sendiri. Semua orang tau kesan merokok for our body even kat kotak rokok tu pun ada tunjuk gambar-gambar yang haisss seriau tengok but still ramai lagi yang merokok. Anyway to live well or live hell u choose. Its Just a 10cent from me. :-)


p/s : sesiapa yang terasa minta maaf banyak. Tak ada niat nak bagi orang terasa. Its just my opinion.


Published with Blogger-droid v2.0.1

Comments

Popular posts from this blog

Cemburu dalam islam

Trip santai Berembun & Telapak Buruk (Part 2)

Saya suka awak dan awak suka saya tapi....