Bila perempuan tengok bola..fuhhh...

 Bila cerita  bola sepak selalu aje orang kaitkan dengan lelaki...sebab majoriti (malaysia la tak tau tempat lain) penonton game ni lelaki...kenapa ye...mungkin sebab game nie pemain die di monopoli oleh geng lelaki kot..tapi kan bila geng lelaki tengok bola, tumpuan 100%  dekat game. diorang mesti tengok dengan kusyuk dan siap boleh buat ulasan game tu lagi,siap bentang idea lagi,siap susun strategik..bagus kan lelaki nia..memang sesai la game ni dengan diorang.
itu citer lelaki tengok bola biase je tak de special pun...tapi agak-agak korang la kan  apalah gaya perempuan tengok bola..mesti havoc kan...kecoh abih confirm (aku pun macam tu). Geng perempuan nie tengok bola dia special sikit,kalau geng lelaki  siap bagai susun strategik, buat ulasan bagai...kita orang pompuan pun buat jugak ..itu kemestian kan kira macam juri syok sendiri la. nak tau apa
antara gelagat  kita orang pompuan ni suka buat...:)

  1. pilih team dulu
>> geng pompuan ni akan pilih team yang famous-famous je sebab team tu aje yang biasa kitaorang dengar...so bila ada game mesti tengok team mana yang main  dulu kalau tak kenal kirim salam je la....

 2. pilih pemain pulak
>> ini lagi satu gelagat yang aku rase memang ramai ada la kn..kn..(tak payah malu..aku pun..aish..aish..)...kalau geng lelaki fokus 100% kat game tapi pompuan kn termasuk aku mesti cari player dia dulu...pastu de la diolog sebabak  nie:
  sis A: wei..wei hensem la  mamat tu..
  sis B :  yg mane wei..ramai je yang hensem..
  sis A: ala yang pakai baju no 8 tue...
  sis B: ye ke..aku rase yang pakai baju 10 tue hensem lagi kot..
dok sebok player mane yang hensem game da wassalam dah pun...

3. emosi terlebih
>> eh kesian nyer dia.. wei asal diorang main kasar sangat nie...ish asal pengadil nieeee buta ke tak nampak ke die tue main kasar..
tue la dah name pun pompuan..mesti terselit sikit la emosi tue...

4. suka tengok separuh je
>> yang nia tak tau la orang lain macam mane tapi aku tengok first half dulu..kalau game rancak memang aku lekat la kat depan tv kalau first half pun dah lembab je asyik tak masuk je memng wasalam je...alamat main tukar-tukar siaran le gamaknye.. ..

Rase-rase  yang nie je yang aku tau. tak tau kalau ada lagi yang nak tambah...semua-semua kat atas nie hanya ulasan (ceh ulasan ke) eh chop..chop.. bukan ulasan.. hanya sekadar cerita-cerita aje dan pengalaman..

apa-apa pun korean dah menang...(^_^)V



NURUL MAJDAH ABU BAKAR

Comments

Anonymous said…
perempuan kalau tgk bola..dia punya komen lain macam sket.kekadang tak kasar pun pompuan kata kasar..maklumlah pompuna lemah lembut...pastu asal team yg dia sokong tu bolos je mesti terus tukar team..dipendekkan crita pompuan sokong team yg menang je!hahaa
tapi tu yg tak minat bola lah.aku ada bbrpa kwn yg betul2 minat..memg setia.
Terbaru : Dilemma Wanita Gorjes

Popular posts from this blog

Cemburu dalam islam

Trip santai Berembun & Telapak Buruk (Part 2)

Saya suka awak dan awak suka saya tapi....