ramblekosong: aku tension!!

credit to google...


aku duduk sendiri lagi,
duduk bukan besilang kaki tapi duduk penuh gaya,
bersahaja berfikir jauh,
memikir apa yang sedang dilalui,
oh bahang tension semakin hampir,
Rupanya final exam datang lagi,
Kali ni perjalanan lebih mencabar,
halangan yang perlu ditempuh juga bersilih ganti,
Gaya macam hendak pergi berperang,
Tapi  emak aku kata belajar itu juga satu jihad,
alhamdulillah dapat pahala jihad,
Tapi pahal dah lari bila hari asyik merungut itu, merungut ini,
ah, baru hendak gembira dengan pahala,
otak terus memikir apa yang aku lalui,
Semakin aku fikir semakin tension,
hati bersuara lantang,
jangan dilayan akan kehadiran tension itu,
nanti tidak terlawan akan ramah alam itu.
masih lagi berfikir tetapi,
duduk mula berubah arah,
bukan bersilang bukan bergaya,
duduk mengahadap yang Esa,
membaca surat-surat cinta dariNya.



"hanya dengan mengingati Allah hati akan menjadi tenang"


Comments

Popular posts from this blog

Cemburu dalam islam

Trip santai Berembun & Telapak Buruk (Part 2)

Saya suka awak dan awak suka saya tapi....