Saya suka awak dan awak suka saya tapi....


                                                                    credit to Google
" Saya suka awak" dan " awak suka saya" kalau dengar memang orang akan cakap " bagus la

tu dah suka sama suka tunggu apa lagi", tapi kalau difikir-fikirkan balik cukup ke kalau kita

berbekal "quotes" itu semata-mata untuk kita melangkah ke peringkat seterusnya?macam

mana dengan aspek lain? sudah sama suka ke? sudah bersedia ke? hendak tahu sejauh

mana kita bersedia atau tidak bukan tanya orang lain tetapi tanya diri sendiri, tepuk dada

tanya hati. Kalau ikut zaman sekarang, trend kahwin muda yang di mana telah diamalkan

pada zaman mak bapak kita dulu-dulu sudah berbalik semula ke zaman sekarang.

Terbukti rata-rata ramai pasangan yang telah pun berkahwin pada usia yang agak muda

dan memang tak salah pun malah satu tindakan yang bijak bagi menghalang maksiat

berpanjangan dan secara tidak langsung dapat mengurangkan gejala-gejala yang kurang

sihat dan yang melanggar hukum syara'. Berkahwin memang seronok tambah-tambah

dengan orang yang kita suka, dengan orang yang kita sayang siapa yang tak mahu dan

sudah pasti menjadi impian bagi semua orang. Walaubagaimana pun kita jangan lupa

tentang tanggungjawab,cabaran dan ujian yang bakal diuji, jangan hanya sekadar

"awak suka saya" dan "saya suka awak" atau "awak sayang saya" dan " saya sayang awak",

takut-takut perasaan itu hanya bersifat sementara. Kenapa? cuba fikir bilamana musibah

atau ujian hadir, sudah sama-sama bersediakah atau sebelah pihak sahaja yang sudah

besedia dan bagaimana mana yang lagi satu?? kata "awak suka saya" dan " saya suka

awak" jadi mesti lah sama-sama bersedia, barulah tak goyah dan kita lebih matang di

masa hadapan. Bukan kita hendak pasangan yang  totally perfect which is 10 out of 10 

it's sangat impossible because we knows that nobody perfect in this world but at least 

he's ready for the next level of life. And as we know, life is not a Fairy tale "i love u" 

and "u love me" then we live happily ever after, yes! of course we can be like fairy tale 

but for sure it's not that easy. So still " saya suka awak and awak suka saya tapi each of

us must be ready enough before proceed for next level of life" =)


p/s: still searching Mr. Right...i don't know where r u right now but i believe I'll find u one fine day =) 




Comments

Popular posts from this blog

Cemburu dalam islam

Trip santai Berembun & Telapak Buruk (Part 2)